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Unity3Dで格ゲー作る:第七回「Unityで3Dモデルを動かしてみる4」4 "Try to move the 3D model in Unity" seventh time: make game rating

前回までで作ったFBXファイルをunityに放り込むとこうなります。

This way I will be thrown into the unity and the FBX file made ​​up to the last.

いや、放り込んだだけではこうはなりません。
操作系をプログラミングして移動なんかにも気を使わなければいけません。
私は操作系のプログラミングをこの本から持ってきました。
No, I just tossed term is not.
I must also do not bother to move something by programming the operation system.
I brought this book from the programming of the system operation.
この本はC++でバーチャファイター的なものを作ってあります。グラフィックスからやってるのでとんでもなく高度です。
とても真似できないので操作形やコマンド入力系だけを学びました。++で書いてあるものを#に移植しています。
大変ですが誰でもできると思いますので諦めないでください。
またコマンド入力を記録しておく部分は円環キューにしたほうがいいと書いてあったのでそうしてます。
またこの本以外の資料も当たりましたがちょっとあり得ないやり方だったりしたために切っています。
この本だけで充分でした。主要部分だけは。
とりあえずこれで動くようになります。動くようにしたものがこちらです。
しかしここからです。
ここからが長いんです。
大変です。
まず上記の動画は移動を全て竜巻旋風脚のように技移動によってまかなおうと設計しています。
これでもできるかもしれませんが。私には無理だったので移動やジャンプ、やられモーション移動や吹き飛び移動はスクリプトで動かしています。
技による移動はモーションデザインの兼ね合いがあるのでモーションの後で座標を書き換えるようにしてあります。
また、ガードモーションはループで取り込み、ガード中はずっとループ再生されるようになっています。
clampではありません。この辺りは実際にunityを触っていないとわからないと思います。
そしてループのガードから脱出する時にonceのモーションを挟み込んだりしています。
もうちょっと他に方法が無かったのかとヘコみますが、私の実力ではこうなってしまいました。
見た目も処理もそんなに悪くは無いのでこれでよしとしましょう。
unity4からあるmechanimoという機能が無かったころの設計なのでこうなっています。
あればもう少し違った展開があったかもしれません。
そして出来上がったのがコレです。
This book have made things a Virtua Fighter in C + +. I'm working on it right now from ridiculously advanced graphics.
I learned only the shape and operation command input system can not imitate me. + + I have ported to # what is written in.
Please do not give up because I think it is very possible for anyone.
I have done so because it was written to keep track of the parts had better command input queue to the circular ring is good also.
I'm off to have a little or even a way impossible was also hit materials other than this book also.
I was only in this book enough. Only the main part.
I would like to work on this for the time being. What you are here to work.
But here are from.
Here's where I'm long.
It is hard.
The above video is designed to try to cover the movement of the legs trick as all tornado whirlwind first move.
I might be able to even this. I have to move move move or blow off a script and jump motion moved, because it was impossible to do.
Have to rewrite the coordinates of the motion after motion because there is a trade-off between the design movement by the technique.
In addition, the motion is captured by loop guard, while the guard so that the loop will be played for a long time.
is not a clamp. I think around here do not know and do not actually touch the unity.
We're pinch once when the motion of the loop and to escape from the guard.
The Heko see whether there was no other way a little more, it has become this way in my ability.
Let's let it go at this so bad because it looks no treatment.
It has been designed this way because of the time did not have a feature called mechanimo there from unity4.
Maybe there was a little more if you have a different deployment.
Been finished and I have is this.
入力が働き、キャラクターがちゃんと動いています。
では次回。

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