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Unity3Dで格ゲー作る:第十七回「モーション移動のテスト」"Testing the Move Motion" ten times the seventh: make game rating

例の竜巻旋風脚などでの移動は既に実装しているはずだったが動きの繋ぎが上手く行かないときがあった。
変数を三つ使って2フレームほどのズレを補正するというかなりブサイクなやり方でうまく繋ぐように調整した覚えがある。
このあたりはプロがどうやってるのかすごく気になるあたりだ。
ゲームループのフレームレートは可変だが、モーションは通常の時間で再生されてしまうのでunityではどうしてもモーションの終わりを正確に
検出する事ができない。少なくともオレは出来なかった。
なので別にずれてもいいように作ったのだ。かなり苦労した。誰かもっといいやり方を教えてください。
There was a time when joint motion does not work, such as the movement of legs whirlwind tornado of cases, but it was supposed to have already implemented.
I remember that was adjusted so as to connect well with fairly ugly way to correct the deviation of about 2 frames using three variables.
It is around that I care very professional if you are doing around here.
But the frame rate of the game loop variable, exactly the end of the motion absolutely in motion unity because they'd be playing in the normal time
I can not be detected. At least I could not.
I was made ​​to separate so that they can shift so. I had quite a hard time. Please someone tell me how to do better.
苦闘の様子↓The state of the struggle ↓

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